Friday, August 22, 2008

Senarai Rumah Anak Yatim di Selangor

1. Rumah Anak Yatim Sg. Buaya, Kuala Langat, 42700 Banting, Selangor. 03-31874964

2. Pertubuhan Kebajikan Anak Yatim Islam Sabak Bernam, Selangor
Parit 1, Jalan Timur, 45300 Sungai Besar, Selangor. 03-32242849

3. Rumah Anak-Anak Yatim Hulu Kelang Selangor (Rumah Bakti)
KM 11, Jalan Hulu Kelang, 68000 Selangor Darul Ehsan. 03-42568880
http://rumahbakti.blogspot.com/

4. Rumah Keluarga Kami
No.139, Jalan Bukit, 43000 Kajang, Selangor. 03-87367877
http://rumahkeluargakami.blogspot.com/

5. Pertubuhan Kebajikan Anak Yatim / Anak Miskin Kelang (PENYAKIN)
KM 3, Jalan Meru, Kg. Batu Belah, 41050 Klang. 03-33412513

6. Rumah Amal Cahaya Tengku Ampuan Rahimah (RACTAR)
Taman Subang Permai, 47500 Subang Jaya, Selangor. 03-56312664 70

7. Rumah Kebajikan Anak Yatim Alkhairiyah
Batu 1 1/2 Sg. Pinang, Jalan Kapar, 41400 Kelang. 03-33410362

1. ASRAMA DAMAI (anak yatim kuang)
KM 28.5, Lorong Teratai Kg. Damai Kuang, 48050 Kuang
Selangor
Tel : 03-6038 2823
Fax: 03-6038 6207
Person in Charge: Hj Suhaimi b. Dzajuli / Tuan Haji Abdul
Khalik Haji Jaafar
http://rumahanakyatimkuang.blogspot.com/


Kos Operasi : RM 20 000

Penghuni : 113 orang ( 3 - 17 tahun)

Program : Tuisyen

Tugas Sukarelawan : Ajar subjek sekolah rendah & menengah
(matematik, sains & b. inggeris)

Masa : Sabtu & Ahad

8.00 - 11.00 pagi; 2.30 - 5.00 ptg; 8.00 - 10.00 mlm

2. Pertubuhan Kebajikan Anak- Anak Yatim Islam DAERAH Sabak Bernam

Lot 5204, Jalan Parit 1 Timur, 45300 Sungai Besar
Selangor
Tel : 03-3224 2849

Fax : 03-3224 2849
Person in Charge: Puan Rosnah Bt Mohamad Razali

Program : Pentadbiran, Akaun & warden

Tugas Sukarelawan : Pentadbiran, Akaun & warden

Masa : waktu kerja

3. Pertubuhan Kebajikan Anak Yatim MALAYSIA (PEYATIM)
37, Jalan Nirvana 39, Taman Nirvana, 68000 Ampang,
Selangor
Tel : 03-9286 1992

Fax : 03-9286 4872
Person in Charge: -

4. Pertubuhan Rumah Anak Yatim / Miskin Daerah Kuala Langat (Sg Buaya)
Kampung Sungai Buaya, 42700 Banting, Kuala Langat
Selangor
Tel : 03-3120 3385 / 3187 4964
Fax: 03-3187 5086
Person in Charge: En Hj Kamain Bin Abdul Samad

No. 61, Jalan Baiduri, Taman Baiduri off Jalan Morib, 42700
Banting, Selangor

Tel : 03-3187 9795

Fax: 03-3187 5086
Person in Charge: -

5. PERTUBUHAN KEBAJIKAN ANAK-ANAK YATIM / MISKIN KLANG

Peyakin Klang

Pejabat PEYAKIN, KM 3, Jalan Meru, Kg Batu Belah, 41050
Klang, Selangor
Tel : 03-3341 2513
Fax: 03-3341 2513 / 5519 2225
Person in Charge: Pn Habsah / Cik Sukmah

6. RUMAH AMAL CAHAYA TENGKU AMPUAN RAHIMAH Ractar

Taman Subang Permai, 47500 Subang Jaya
Selangor
Tel/Fax : 03-5631 2664
Person in Charge: Encik Dzulkarnain Mansor

7. PERTUBUHAN PENDIDIKAN ANAK YATIM SELANGOR

Rumah BAKTI

KM 11 Jalan Ulu Kelang, 68000 Ampang, Selangor
Tel : 03-4256 8880
Fax: 03-4251 4811
Person in Charge: En. Abdul Aziz Johan

Email : ukbakti@po.jaring.my

8. Rumah Tumpangan & Sekolah Anak-anak Yatim & Miskin Sungai Pinang
Batu 1 3/4 Sungai Pinang, Jalan Kapar, 41400 Klang
Selangor
Tel/Fax : 03- 3341 0362
Person in Charge: Ustaz Ayob/ Kak Su / Laila

Program : Tuisyen

Tugas Sukarelawan : Semua subjek sekolah rendah & menengah

Masa : Sabtu & Ahad

9. Rumah Tunas Harapan Tengku Ampuan Rahimah Kuala Selangor
Jalan Semarak, 45000 Kuala Selangor, Selangor
Tel : 03-3289 1495
Fax: 03-3289 6903
Person in Charge: En Abdullah/ Mohd. Erwadi

10. Pertubuhan Kebajikan Anak-Anak Yatim Sabak Bernam
Batu 36, Sekendi, 45200 Sabak Bernam, Selangor
Tel : -
Fax: -
Person in Charge: -
http://rumahanakyatimsabakbernam.blogspot.com/


11. Rumah ANAK-ANAK YATIM DARUL IZZAH

Lot 2191-2A, Pekan Makmur, Bandar Baru Bangi, 43650 Bangi,
Selangor
Tel : 03-8925 7263
Fax: -
Person in Charge: En Musa Haji Idris
http://rumahanakyatimdarulizzah.blogspot.com/


Program : Tuisyen, Kaunseling, Motivasi

Tugas Sukarelawan : Tutor untuk Matematik, B. Melayu, B.
Inggeris & Sains; Kaunseling ; Kursus Motivasi

Masa : Sabtu & Ahad

24 comments:

Frankie John™ said...

Kepada Admin, saya nak buat sedekah untuk botol plastik kepada pihak Tuan/Puan. Boleh saya dapatkan email address untuk cawangan Subang Jaya. Atau pun pihak Tuan/Tuan boleh meghubungi saya melalui email di fankiejohn4u@gmail.com

Terima Kasih,

Yang Ikhlas,

Frankie John

Rumah Permata Kasih said...

RUMAH PERMATA KASIH
No.2, Lorong Pauh Jaya 2/3, Taman Pauh Jaya
13500, Permatang Pauh, Pulau Pinang.
Faks : 04-3971640, H/P: 013-5038343 / 0135165295
http://rumahpermatakasih.blogspot.com
email : rumahpermatakasih@gmail.com
.................................................................................................................................................
Ruj. Kami : PJPK/Jun 06/0319
Tarikh : 17 Jun 2011

Kepada :

Dato’/Datin/Tuan/Puan/Encik/Cik

PER : TAWARAN TAJAAN BUKA PUASA DAN SAHUR 2011

Merujuk perkara di atas adalah dimaklumkan bahawa RUMAH PERMATA KASIH adalah sebuah pusat kebajikan dan pendidikan yang menaungi terdiri daripada anak-anak yatim, anak fakir miskin, asnaf zakat. Rumah amal ini didaftarkan atas nama PUSAT JAGAAN PERMATA KASIH (PJPK). Untuk maklumat lanjut tentang rumah permata kasih ini, sila layari http://rumahpermatakasih.blogspot.com

2. Pengurusan Rumah Permata Kasih ingin membuat tawaran kepada semua individu atau syarikat yang berminat untuk membuat tajaan berbuka puasa dan sahur untuk 30 anak-anak asrama rumah permata kasih lelaki dan perempuan dan bersama staff-staff yang bertugas.

3. Bagi tahun ini, anak-anak yang tinggal bersama adalah 30 orang dan yang tinggal diluar seramai 5 orang. Set menu secara katering dikenakan RM8 seorang atau RM 240 termasuk penghantaran satu jamuan. Menu terdiri dari nasi ( putih/ minyak/ beriayani/ tomato ) satu jenis lauk, sayur, kueh, buah dan minuman.

4. Segala perhatian dan bantuan yang diberikan dalam apa jua bentuk kami dahului dengan ucapan terima kasih. Semoga ianya dapat melancarkan lagi aktiviti amal dan kebajikan yang sedang dibangunkan dan diterima oleh Allah SWT sebagai amal jariah yang dilipat gandakan di bulan Ramadhan yang penuh berkat dan rahmat.


”Sumbangan Anda Membantu Mengerakkan Aktiviti Kami”

Yang diamanahkan,


........................................
SUBIHA BINTI SAFAR
Pengurus Rumah Permata Kasih



*Sekiranya ingin menyumbang atau menggunakan cek boleh di bank in ke akaun maybank. ( MMB ; 557090309604 - PUSAT JAGAAN PERMATA KASIH

wildani said...

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...saya wildani dari Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah...ingin menjemput beberapa buah rumah anak yatim ke politeknik saya bagi mgikuti Program Tautan Kasih Siswa Siswi PSA pada 18 - 20 Mei 2012...bagaimanakah caranya untuk saya berurusan dengan pihak-pihak yang berkenaan? sila emelkan cadangan dan pendapat anda ke alamat wildanishafiqah@gmail.com...Terima Kasih...

Frieya said...

ASSALAMUALAIKUM...saya seorang pelajar WINDFIELD COLLEGE ingin mencari salah sebuah rumah anak yatim di area selangor untuk menjalankan program Promosi Kesihatan....kepada anak-anak yatim...dgn bertujuan untuk memberi pengetahuan tentang kesihatn diri dan penyakit berjangkit serta secara tidak langsung dapat memberi kesedaran tentang pentingnya penjagaan kesihatan dlm diri..sekiranya ada maklumat ataupun cadangan email kan ke
pirhays@yahoo.com...
kerjasama amat dihargai..sekian terima kasih.

Frieya said...

ASSALAMUALAIKUM...saya seorang pelajar WINDFIELD COLLEGE ingin mencari salah sebuah rumah anak yatim di area selangor untuk menjalankan program Promosi Kesihatan....kepada anak-anak yatim...dgn bertujuan untuk memberi pengetahuan tentang kesihatn diri dan penyakit berjangkit serta secara tidak langsung dapat memberi kesedaran tentang pentingnya penjagaan kesihatan dlm diri..sekiranya ada maklumat ataupun cadangan email kan ke
pirhays@yahoo.com...
kerjasama amat dihargai..sekian terima kasih.

mull said...

Salam,
Saya ingin memberi sedikit pertolongan berbentuk pakaian terpakai yang masih elok sekitar lembah kelang. Sila hubungi saya melalui email saya di mull@e-serbadk.com.

Terima kasih.

mrboyhardy said...

Salam... anatara senarai rumah anak yatim berikut yang mana rasanya sangat2 memerlukan bantuan segera.. boleh hubungi saya yayasansemesta@ymail.com

Sumarni Mansor said...

Semalam saya baru saja pergi melawat ke rumah anak yatim di Kuang, Selangor.
Sesiapa yg ingin bersedekah atau memberi sumbangan boleh e-mail kan kepada :
anakyatimnurikhlas@gmail.com

0122427162
0132983008
0173996684

Penyelia : En. Mahyuddin

Unknown said...

saya ingin memberi bantuan berbentuk pakaian seperti baju kurung dan tudung terpakai yang masih elok..sila hubungi saya di alamat emel, singletputih@gmail.com atau telefon saja 019-4556897..cik umi..

aidil azhar said...

saya Aidil dari persatuan kerohanian Universiti Kebangsaan Malaysia(UKM),ingin mengcari mana-mana rumah anak yatim di sekitar selangor,untuk menjalankan Program (Jalinan Ukhuwah Bersama Anak Yatim)pada masa yang sama sumbangan turut diberikan dari warga universiti.. pada 28-29 mac 2013
terima kasih

fazly fariq said...

Salam En. Aidil. Ada sebuah rumah anak yatim dan asnaf di Jln Gombak (Raudhatul Al Faeez) yang saya rasa sangat sesuai untuk menerima sumbangan dari pihak tuan.

Hafidzah Rahim said...

As'kum saya dari twines laundry ,saya ingin memberi sumbangan untuk pihak tuan/puan,boleh saya dapatkan no acct yang berdekatan kuala lumpur,atau pun pihak tuan/puan boleh menghubungi saya 0183950585

Terima kasih

Ikhlas dari twines laundry.

Samamsa AV Technologies said...

Salam Semua..
Minta LIKE page nie :-
https://www.facebook.com/SamamsaFoundation
untuk kita sama2 membantu mereka yang memerlukan. InShaaAllah ;)

Samamsa AV Technologies said...

Salam...
Minta untuk LIKE page nie :-
https://www.facebook.com/SamamsaFoundation
semoga kita semua dapat membantu mereka yang memerlukan.
Terima Kasih.

Hawariah Dahili said...

salam, saya bagi pihak syarikat hendak membuat majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim pada 3hb August 2013 bertempat di Kompleks Ostia Kajang, Kajang. Kepada mana2 rumah anak yatim yang belum mendapat apa2 jemputan bolehlah menghubungi saya (call/sms) di no 017-5265600 (pn. hawa) atau email hawariah.dahili@gmail.com. terima kasih

farisya rahman omar said...

assalamualaikum,saya ingin mencari rumah ank yatim sekitar bt cave dan kl utk kerja amal

BaezOgaga said...

Kepada admin, saya faiz dari UPM serdang dan saya mahu bertanya tentang contact number untuk saya berurusan dengan mana mana rumah anak yatim untuk diberikan sumbangan. Di samping saya melaksanakan sesuatu program kebajikan bersama mereka. boleh tuan beri senarai contact number rumah rumah kebajikan area UPM serdang?

BaezOgaga said...

maaf, Boleh emailkan kepada saya info-info tersebut :
baez_91@yahoo.com

Aziemah Azhar said...

assalamualaikum...sy bljr di sekitar gombak..sy ingin mghulurkn bantuan pda hujung minggu..ada tak tmpt yg memerlukannya di sekitar gombak?

jika ada blh hubungi sy 0164145202

fatimah haris said...

Salam admin, sy ingin memberikan sumbangan kepada rumah anak2 yatim yang betol2 memerlukan. Di harapkan admin dpt memberikan cadangan dan emel sy secepatnye.. Terima kasih fatimahharis@gmail.com

azidah jamaludin said...

as salam.. sy azidah dari petaling jaya.. sy ingin menjadi sukarelawan terutama membimbing dlm mata pelajaran matematik. Jika ada yg memerlukan perkhidmatan sy, sila hubungi sy 012-2568575.. sy ikhlas ingin membantu

nia daniatie said...

Assalamualaikum, saya Nia.. saya teringin untuk menjadi sukarelawan bagi mata pelajaran matematik dan sains sekolah rendah pada hujung minggu. ada cadangan x mana2 tempat yang berdekatan dengan petaling jaya.. boleh maklum pada emel saya nurdaniatieishak@yahoo.com. tq

halimatonsaadiah ahmad said...

Askm..sy sdg mencari anak yatim sbg anak angkat.sebenarnye kami telah 7 thn kawin.sy jg adalah anak yatim sejak usia 2 thn...memang sangat sayu apabila membesar tanpa seorang lelaki yang menjadi tunjang rumah tangga.sentiasa sedih melihat kawan2 mempunyai ahli keluarga yang lengkap.jika ada bayi di bawah usia 3 tahun..maklumkan saya.

Farah Farhana said...

Assalamualaikum.. saya Farah daripada student UITM Shah Alam. saya teringin nak jadi sukarelawan dalam membimbing subjek matematik atau apa sahaja selagi saya boleh membantu bagi mengisi masa lapang saya pada hujung minggu(sabtu & ahad) area shah alam berdekatan uitm.
boleh maklum ke email saya hanna.farhana08@gmail.com. thank you.